SON - YÖNETMELİK - YORUM



MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

BİR DEĞERLENDİRME YAZISIDIR.

Bu değerlendirmede

Yönetmeliğimizde göze çarpanlar. Anlaşılmayan hususlar ile tanımlanması yapılmayan kavram ve ifadeler öne çıkarılmıştır. Elbette yönetmelik bir bütündür. Kendi perspektif ve yorumlarım ile inceleme ve önerilerde bulunduğum hususları öğretmen arkadaşlara ve eğitimcilere sunmak isterim.

 

11 Nisan 2018 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 30388 YÖNETMELİK Millî Eğitim Bakanlığından:

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

 

Olgunlaşma enstitüsü: Kültürel değerleri ve geleneksel sanatları araştıran, özelliklerini bozmadan geliştiren, arşivleyen, gelecek kuşaklara aktaran, ulusal ve uluslararası alanlarda tanıtımını sağlayan, bünyesinde araştırma, tasarım, tanıtım ve pazarlama birimleri bulunabilen, sanatsal ağırlıklı eğitim ve üretim çalışmalarını birlikte sürdüren, kurs programları ve her türlü yatay ve dikey geçişlere elverişli denklik programları uygulayarak belge almayı sağlayan eğitim kurumlarını, Olgunlaşma enstitüleri

MADDE 28 – (1) Olgunlaşma enstitüleri, kültürel değerlerimizi özellikle geleneksel sanatlarımızı ve giyim kültürümüzü araştıran, asıllarını koruyarak yeni ürünler hazırlayan, arşivleyen ve gelecek kuşaklara aktaran, bunların ulusal ve uluslararası alanlarda tanıtılmasını sağlayan, teknolojik gelişmelere paralel olarak sektörde yer alacak nitelikli elemanlar yetiştiren, eğitim ve öğretimin yanı sıra araştırma, tasarım, üretim, tanıtım ve pazarlama süreçlerinin tümünü gerçekleştiren doğrudan merkeze bağlı hayat boyu öğrenme kurumlarıdır.

 

 

Olgunlaşma enstitüsü:

Olgunlaşma enstitüleri,

 

İki tanımlama yapılmış neden böyle bir ifadelendirme yoluna gidildi merak ediyorum.

 

             Tanımlar kısmında ifade edilen olgunlaşma enstitüsü çalışma hedef ve misyonu çok geniş yelpazeli yoğun bir uygulamayı gerektirmektedir.

 

            Eğitim ve Öğretim

            Araştırma Tanıtım ve Pazarlama

Tasarım

Üretim

 

            Bu ifadeden anladığımız kurum çalışanlarında özellik ister. Kalite ve özgüven ile başarı ister.

                 Bu kriterler le beraber çalışanlarından proje hedefli tam donanımlı sonuç görmek ister.

      Bu tespitler ışığında bir öğretmenin beklentisi nelerdir? aşağıda sıralanmıştır.

 

Olgunlaşma enstitülerinin Hayat boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü bünyesine alınmasıyla birlikte bazı tanımlamalar yer almadığını görüyoruz.

Öğretmen görev tanımı, atölye şeflikleri, atölye çalışma düzeni,

 

ÖNERİLEN

 

    Öğretmen görev tanımı: tanımından da anlaşılacağı gibi öğretmene araştırma geliştirme ürün ortaya koymada bir tasarımcı gibi görülmekte (sanatsal ağırlıklı eğitim ve üretim çalışmalarını birlikte sürdüren,) ifadesi yer almaktadır. o nedenle öğretmenin

   (Tasarım öğretmeni) tanımlanması nın yapılması gerekmektedir.

      Bu tanımlama ile öğretmen çalışma programının idareci arkadaşlar gibi tam gün şeklinde uygulanmasını, ek ders ücretlerinin de ona göre yeniden düzenlenmesi, öğretmenin isteğine bırakılması daha uygun ve verimli olacaktır.

        Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle ücret düzenlenmesinin yapılması gerekmiyor mu?

       Yapılacak bu düzenlemeler öğretmelere; gelişen ve değişen zamanın ihtiyaçlarına cevap verecek Kültürel değerleri ve geleneksel sanatları araştırma çalışmalarımıza ayrı bir enerji verecektir.

            Alan ve çevre araştırmaları için öğretmenlerin haftanın bir günü nün esnek çalışma olarak ayrılması bir zorunluluk değil mi?

       Ülkemiz genelinde güzel sanatlar fakülteleri, mesleki teknik eğitim fakülteleri ile sanat tasarım alanlarından mezunlara; uygulama alanlarımıza bakıldığında yetkin ve verimli eleman, yeterli sayıda ve kalitede öğretim elamanı olmadığı görülmektedir. Emekli olan öğretmen arkadaşlarla birlikte mesleklerinin en verimli yıllarında ayrılan çok değerli tasarımcılar var.

Unutulmaya yüz tutan sanatların ile bir kısım geleneksel sanatlar Olgunlaşma enstitülerinde hayat bulmaktadır. Mevcut çalışan yetenekli arkadaşlar hem kendi alanlarında çalışmakta hem de ülkemizin değişik köşelerinden gelen meslektaşlarımız, yüksek lisans yapan öğrencilere de yardımcı olunmaktadır.

        

       Ankara Olgunlaşma enstitülerin de yapılan tasarım çalışmalarının kopya ve taklit edildiklerini görüyoruz.

 

       Belediyelerin Sivil Toplum örgütlerinin vakıf ve özel kuruluşların bizlere göre daha etkin ve topluma doğrudan ulaştıklarını görüyoruz. Maddi kaynakları Olgunlaşma Enstitülerinden çok daha iyi durumda

 

Yukarıda belirtilen ifadeler çerçevesinde Olgunlaşma Enstitülerinin yoğun işleyişinde aşağıda hususların ve soruların cevaplanması gerekiyor.

 

Neden yeni bir yönetmelik ihtiyacı duyulmuştur.

Kavram ve tanımlamalarda bir açıklama yoktur.

Değişen yönetmeliğe göre ücret yönetmeliğinde bir düzenleme yapılmamıştır.

Olgunlaşma Enstitülerinin önceliklerimiz nelerdir.

Örgün ve Yaygın öğretim programlarına yönelik yoğunlaşma mıdır?

Üretim faaliyetleri mi  ?

Geleneksel Kültür ve Tema konuları mıdır ?

Sanatsal Tasarım çalışmaları mıdır ?

 

         Eğer bu sorulara cevaplar ve etkin yöntemler bulursak iletişimi verimli yapmış oluruz. Alınan sonuçlarla verileri netleştirir.  Planlamaları ve çalışma esaslarını ortaya koyabiliriz.

 

Tanımlar

Müdür: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve hayat boyu öğrenme kurumlarında müdürlük görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri,

Müdür yardımcısı: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve hayat boyu öğrenme kurumlarında müdür yardımcılığı görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri,

İkinci görev tanımı neden bu yönetmelikte yer almış, idareci arkadaşların dikkatine

 

 

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kurumların Kuruluşu, Görevleri ve Eğitim Ortamları Kurumların kuruluşu ve görevleri

Araştırma, geliştirme ve arşivleme işlemleri, d) Ulusal ve uluslararası tanıtım faaliyetleri, e) Tasarım, üretim ve pazarlama faaliyetleri

Bakanlığımız bünyesinde hiçbir okulunda ve kurumunda ne böyle bir tanımlama ne de böyle bir faaliyet alanı yoktur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Yöneticiler ve Eğitimciler Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 19 – (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Eğitim öğretim yılı başlamadan önce personelin iş bölümünü yaparak personele yazılı olarak bildirmek, yetkili kurul, komisyon ve ekipleri oluşturmak, öğretmenlerin de görüşlerini alarak okutacakları dersler ile atölye, laboratuvar ve işletmelere ilişkin görevlerin dağılımını yapmak, aylık karşılığı ders görevini dolduramayan öğretmenler ile boş geçen dersleri süresi içerisinde millî eğitim müdürlüğüne bildirmek, öğretim programları ile eğitim öğretimle ilgili kaynakların kurumda bulundurulmasını sağlamak. b) Yıllık ders ve kurs planlarının hazırlanması amacıyla zümre öğretmenler kurulu toplantılarının yapılmasını sağlamak, ders yılı başlamadan önce öğretmenlerden sorumlu oldukları dersler ile atölye ve laboratuvar etkinliklerini, alan/dal, atölye, laboratuvar ve tesis şeflerinden üretim ve hizmete yönelik yıllık planları alıp inceleyerek varsa gerekli değişiklikleri yaptırarak onaylamak ve bir örneğini iade Kurumun amaçlarının gerçekleştirilmesi için atölye, derslik, laboratuvar ve tesislerin birer üretim ortamı durumuna getirilmesini, çevredeki iş yeri, müze, turistik tesis ve benzeri kuruluşlarla iş birliğine gidilerek insan gücü imkânı ile alan/dallara alınacak öğrenci/kursiyer sayılarının belirlenmesini, atölye, laboratuvar, uygulamalı ders ve staj çalışmalarının buralarda yapılabilme imkânlarının araştırılmasını, mesleklerinde başarılı olanların ders, seminer ve konferans gibi etkinliklerle eğitime katkıda bulunmalarını sağlamak

                               Etkin bir iletişim ve ortak karar  almayı belirtmiyor mu ?

 

Millî kültür değerlerinin korunması ve yaşatılması ile Türk kültürü ve geleneksel sanatları alanında araştırma, geliştirme, değerlendirme, arşivleme, yaygınlaştırma ve tanıtma, tasarım ve üretim çalışmalarını özendirmek, yurt içi ve yurt dışında tanıtım-pazarlama faaliyetlerini planlamak.

                            İdarecilere tekrar bir hatırlatma görev tanımında ifadelendirilmiş.

Olgunlaşma enstitülerinde Öğretmenin görevleri                       

Nöbet çizelgesinde belirtilen nöbet görevini yerine getirmek.

Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik yenilikleri izleyerek bunları öğretime yansıtmak, bu konuda her yıl en az bir rapor hazırlayarak bu rapor veya raporların zümre öğretmenler kurulunda tartışılmasını, mesleki arşiv çalışması yaparak bunların eğitim öğretimde kullanılmasını sağlamak.

Öğretmenlerin nöbet görevi MADDE 22 – (1) Öğretmenler, nöbet çizelgesine göre nöbet tutar. Nöbetlerde aşağıdaki esaslara uyulur: a) Kurumun imkân ve koşulları dikkate alınarak nöbetlerini en iyi şekilde yapabilmelerini sağlamak için öğretmenlere derslerinin olmadığı veya en az olduğu günlerde nöbet görevi verilir. b) Birden fazla kurumda ders görevi bulunan öğretmenlere kurumların ihtiyaçları göz önünde bulundurularak yalnız bir kurumda nöbet görevi verilir. c) Öğretmenlikteki kıdemi 20 yıldan fazla olan kadın öğretmenler ile 25 yıldan fazla olan erkek öğretmenler, istekleri hâlinde nöbet görevinden muaf tutulabilirler. Ancak kıdemli öğretmen sayısının fazla olması ve bu nedenle nöbet görevlerinin aksayabileceği durumlarda bu öğretmenlere de nöbet görevi verilebilir. ç) Kadın öğretmenlere doğumdan önce üç ay, doğumdan sonra bir yıl nöbet görevi verilmez. d) Nöbet görevi, ilk dersten 15 dakika önce başlar, son ders bitiminden 15 dakika sonra biter. İkili öğretimin yapıldığı kurumlarda öğretmenler, kendi devrelerinde nöbet tutarlar. Okul öncesi eğitim uygulaması bulunan kurumlarda nöbet görevi ile ilgili olarak Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. e) Nöbet görevine gelmeyen öğretmen hakkında derse gelmeyen öğretmen gibi işlem yapılır. f) Engelli öğretmenler ile engelli çocuğu bulunan öğretmenlerin nöbetlerinin belirlenmesinde gün ve saat tercihlerine öncelik verilerek düzenleme yapılır.

Öğretmen nöbet görev tanımı ve uygulaması yürütülmesinde her şey belirtilmiş. Neden diğer öğretmenlere verilen ücret bizlere verilmiyor.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Olgunlaşma Enstitüleri, Kuruluşu, Bölümleri, Yetki ve Görevleri Olgunlaşma enstitüleri

MADDE 28 – (1) Olgunlaşma enstitüleri, kültürel değerlerimizi özellikle geleneksel sanatlarımızı ve giyim kültürümüzü araştıran, asıllarını koruyarak yeni ürünler hazırlayan, arşivleyen ve gelecek kuşaklara aktaran, bunların ulusal ve uluslar arası alanlarda tanıtılmasını sağlayan, teknolojik gelişmelere paralel olarak sektörde yer alacak nitelikli elemanlar yetiştiren, eğitim ve öğretimin yanı sıra araştırma, tasarım, üretim, tanıtım ve pazarlama süreçlerinin tümünü gerçekleştiren doğrudan merkeze bağlı hayat boyu öğrenme kurumlarıdır.

 (2) Olgunlaşma enstitüleri; eğitim öğretim, araştırma, tasarım ve üretim, tanıtım ve pazarlama bölümlerinden oluşur.

 

Tasarım ve üretim bölümü

MADDE 31 – (1) Geleneksel kültürümüzü, geleneksel sanatlarımızı ve unutulmaya yüz tutmuş sanatları yaşatmak, gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla eğitim öğretim, üretim ve tasarım yapılan alan/bölümlerde; bölgesel özellikler, sektörle gelişim ve uygulanan projeler doğrultusunda kurum müdürlüğünce gerekli alan/bölümlerde tasarım ve üretim bölümü oluşturulur. (2) Tasarım ve üretim bölümünde, yeterli alan öğretmeni, resim, grafik, bilişim teknolojileri öğretmenleri ile ihtiyaca göre farklı branşlarda öğretmenler görevlendirilir.

Kurullar MADDE 38 – (1) Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla oluşturulacak kurullar şunlardır: a) Öğretmenler kurulu. b) Sınıf/şube öğretmenler kurulu. c) Zümre öğretmenler kurulu.

Öğretmenler kurulu MADDE 39 – (1) Öğretmenler kurulu, kurumun öğretmen ve eğitici personelinden oluşur. Gerektiğinde ilgili sektör temsilcileri, eğitici/öğretici personel, usta öğretici, proje uzmanı, proje koordinatörü, atölye teknisyeni, öğrenci temsilcisi ile okul-aile birliği başkanı da kurul toplantısına çağrılabilir. (2) Öğretmenler kurulunun kurum müdürünün başkanlığında toplanması esastır. Öğretmenler kurulu, ders yılı başında ve sonunda, ayrıca müdürün gerekli gördüğü diğer zamanlarda ve belirlenen gündemle toplanır. (3) Kurul toplantıları, eğitim öğretim yılı başında yapılacak bir çalışma programına göre yürütülür. Olağanüstü durumlar dışında toplantıların zamanı, yeri ve gündemi bir hafta önceden ilgililere yazılı olarak duyurulur ve gündemin bir örneği öğretmenler odasına asılır. Kararlar oy çokluğu ile alınır ve müdürün onayı ile uygulanır.

 

Kurumda, mesleklere ait tasarım ve üretim atölyelerinin oluşturulması esastır. Araştırma, tanıtım ve pazarlama, tasarım ve üretim atölyelerinde, tasarım ve üretim için hazırlanan örneklere uygun seri üretim yapılır, ayrıca siparişe yönelik ürünler ile sanatsal nitelik taşıyan ürünler hazırlanır.

 

 

Çalışma Süreleri, Ders Saatleri, Haftalık Dağılımı ve Planları

Çalışma takvimi

MADDE 65 – (1) Kurumlarda, eğitim öğretim yılının başlaması, yarıyıl tatili (Ek ibare:RG-28/5/2020-31138) , ara tatiller, yaz tatili ve ders kesimi tarihleri Bakanlıkça belirlenir. Bu tarihler ile uygulanacak programların özellikleri göz önünde bulundurularak hazırlanacak çalışma takvimi, millî eğitim müdürlüklerince düzenlenir ve yürürlüğe konur.

Kurumlarda çalışma süreleri

MADDE 66 – (1) Kurumlar, eğitim öğretim etkinliklerini hafta sonları da dâhil olmak üzere yıl boyu devam edecek şekilde planlar. Kurum müdürlüklerince, öğretmenlerin mesleki çalışmaları, kutlanacak veya anılacak belirli gün, haftalar ve tatil zamanları, Bakanlıkça/il millî eğitim müdürlüğünce hazırlanan çalışma takvimine göre uygulanır.

(2) Kurumlarda görevlendirilen ücretli usta öğreticilerin haftalık çalışma süresi en fazla 40 saattir. Kursların hangi gün ve saatte yapılacağı, kurs yeri, kursiyerlerin durumları ve uygulanacak program dikkate alınarak belirlenir.

(3) Günlük çalışma süresi, mesai saatleri içinde ve dışında kursiyerlerin durumuna, bölgenin özellik ve ihtiyaçlarına göre belirlenir. Faaliyetler, gerektiğinde hafta sonu ve tatil günlerinde de devam eder. Müdür yardımcısı, öğretmen ve Usta öğreticilerin günlük çalışma programları buna göre düzenlenir ve uygulanır.

 

 

(4) (Ek:RG-12/6/2021-31509) Olgunlaşma enstitülerinin öğrencisi/kursiyeri bulunmayan araştırma, tasarım ve üretim ve tanıtım ve pazarlama bölümlerinde görevli öğretmenlerin çalışma süreleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 iş saatidir.

i) Öğretmen: Her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında, kurs ve seminerlerde eğitim ve öğretim hizmetlerini yürütenleri, görev tanımı varken, çelişkili olarak

 

-        Bir iş saati ne demektir.?  Neden gerek görülmüştür.?

Ögretmenin çalışma esası hem (657 DMK ) hemde  Bakanlığımız görevlendirme ve çalışma hususlarında açıkça belirtilmiştir. Belirtilen yerlerde düzenleme yapılmadan yönetmelikte yer alması çok aceleci ve düşündürücüdür.

 

-        Çalışma süresi 30 iş saatidir ?

Öğretmenin maaş karşılığı ve üçretli çalışma esasları nerede kalmıştır. Hiç bir mevzuat ve yasa düzenlemeleri düşünülmeden neden böyle bir düzenlemeye gidilmiştir. Şaşılaçak bir durumdur.

            Bu düzenleme yapılmasında öğretmen  görüşü alınmadığı açıktır.

 

-       Yöneticilere soruyorum Olgunlaşma enstitülerinin öğrencisi/kursiyeri  bulunan fakat maaş karşılığını dolduramayan öğretmen neye göre haftalık programı belirlenecektir.

 

-        Öğretmen çalışma esalarının iki farklı yöntemle uygulanması karmaşaya neden olçaktır.bir an önce bu durumun düzeltilmesi gerekmektedir.

 

Haftalık ders dağıtımı

MADDE 67 – (1) (Değişik:RG-28/5/2020-31138) Haftalık ders programı, öğretmenler kurulunda görüşülür ve kurum müdürünün onayıyla uygulamaya konulur. Program öğretmenlere yazılı olarak imza karşılığı duyurulur.

(2) (Değişik:RG-12/6/2021-31509) Haftalık ders dağıtım çizelgesi düzenlenirken dersler, özellikleri dikkate alınarak blok veya haftanın belirli günlerinde işlenecek şekilde planlanır. Öğretmenlerden; engelli olanlar, engelli çocuğu veya bakmakla yükümlü olduğu engelli bireyi bulunanlar ile süt izni kullananların ders programı gün ve saatleri kurumun genel işleyişini bozmayacak şekilde, ilgili öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak hazırlanır.

Ders planları

MADDE 68 – (1) Zümre öğretmenleri, dönemin/ders yılının başlayacağı tarihten önce çerçeve öğretim programındaki konuların yer aldığı bir plan hazırlayarak bu planı kurum müdürüne onaylatır. Modül sürelerinde ve sayılarında değişikliğe gitmemek kaydıyla işletme ve kurumdaki eğitim içeriğinde gerektiğinde dönem/yıllık ders planında zümre öğretmenlerinin önerileriyle yapılacak değişiklikler kurum müdürünün onayına sunularak uygulanır.

(2) Öğretmenler ve usta öğreticiler ders planını esas alarak günlük ders planını hazırladıktan sonra kurum müdürüne onaylatır ve kurs planını yanlarında bulundurur. Olgunlaşma enstitülerinde kursiyersiz bölümlerde görevli öğretmen ve usta öğreticiler (Değişik ibare:RG-12/6/2021-31509) aylık planlarını hazırlar ve kurum müdürlüğüne onaylatırlar.

(3) Ders planları, ilgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanır ve uygulanır.

Ders saatleri

MADDE 69 – (1) (Değişik:RG-12/6/2021-31509) Kurumlarda bir ders saati süresi 40 dakikadır. Dersler arasındaki dinlenme süresi 10 dakika, öğle arası dinlenme süresi ise 45 dakikadan az olamaz.

(2) Dersler ile atölye ve laboratuvar uygulamaları, gerektiğinde zümre öğretmenler kurulunun önerisi ve kurum müdürünün onayı ile blok olarak da yapılabilir. Ancak her blok ders, iki ders saati süresiyle sınırlıdır.

(3) (Değişik:RG-12/6/2021-31509) Kurslar, günlük 2 saatten az, 8 saatten çok olmamak üzere saat 07.00  – 22.00 saatleri arasında planlanır.

 

 

 

              Yukarıda ki yönetmelik maddelerinin bir kısmını yorumlamadan buraya aldım. Anlaşılması için çünkü yönetmeliğe genel olarak bakıldığında hem Teknik Olarak hem de hazırlamada kolaycı ve anlaşılmaz bir tutum sergilenmiştir..

Olgunlaşma Enstitülerinin hem tarihi sure ve misyonu hem de çalışan  öğretmenlere karşılık gelen moral ve motivasyonu düşürmüş , olumsuz olarak etkilediğini gözlemliyorum.

 

 

 

Hüküm bulunmayan hâller MADDE 93 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda, öncelikle Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yönetmelikler hazırlanırken açıkçası bir eğitimci olarak yönetmeliklerde bahsi konu olan Hüküm bulunmayan hâller ifadesi pek anlaşılır olmuyor. Aynı zamanda ivedilendirilen Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır. Kafalarda soru işareti bırakıyor. Neden böyle bir yöntem seçiliyor. Sadece bu yönetmelikte değil başka yönetmeliklerde de yapılıyor. Oysaki her yönetmelik bağlantısız kendi kurumu, genel müdürlüğü adına benzer yada aynı olsa bile kendi yönetmeliklerinde belirtilse, daha sağlıklı ve verimli olacaktır. Çünkü başka türlü farklı yorumlamaların ve uygulamaların önüne geçilecektir.

Nihayet Okulumuz Ankara Olgunlaşma Enstitüsü 2021 2022 Öğretim yılı Sene başı toplantısında Hayat boyu öğrenme genel müdürlüğünün ek yönetmeliğinde ifade edilen

 

(4) (Ek:RG-12/6/2021-31509) Olgunlaşma enstitülerinin öğrencisi/kursiyeri bulunmayan araştırma, tasarım ve üretim ve tanıtım ve pazarlama bölümlerinde görevli öğretmenlerin çalışma süreleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 iş saatidir İfadesi

 

Bakanlık müfettişlerinin tavsiyesi ile ücret yönetmeliğine dayandırılmıştır buna göre inceleyelim.

Tanımlar

 MADDE 4- (1) Bu Kararda geçen; 

d) Ders niteliğinde yönetim görevi:(♣ )Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görevli personelin inceleme, araştırma, planlama, programlama, yönetim, denetim, eğitim ve öğretim hizmetlerinden ek ders görevi olarak kabul edilen etkinlikleri,  

 i) Öğretmen: Her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında, kurs ve seminerlerde eğitim ve öğretim hizmetlerini yürütenleri,

        Ders niteliğinde yönetim görevi 

    MADDE 10- (1) Đ İlgili mevzuat hükümleri ile tespit edilen inceleme, araştırma, planlama, programlama, yönetim, denetim, eğitim ve öğretim gibi görevlerinden; 

        f) Olgunlaşma enstitülerinin öğrenci bulunmayan “Araştırma”, “Tanıtım ve Pazarlama” ve “Tasarım” bölümlerinde görevli öğretmenlerin ders yılı süresince haftada 15 saati, ders niteliğinde yönetim görevi sayılır ve fiilen görev yapma karşılığında ek ders ücreti ödenir. 

     (2) Bu madde kapsamında ek ders ücretinden yararlandırılanlardan durumları birden fazla özelliğe uyanlara yapılacak aynı nitelikteki ödemede, sadece miktarı fazla olan dikkate alınır. 

 

Bu yönetmelik hazırlandığında bu bölümleri ilk uygulayan Olgunlaşma Enstitüleri olmuştur. MEGEP Projesi kapsamında yapılmıştır. Yani bu bölümlere seçilen öğretmenler, belirlenenler çalışma yöntemleri ile okul idarecisi gibi çalışılması isteniyordu. Bu böyle MEGEP PROESİ sonlana kadar uygulanmıştır.

            Ortada ne MEGEP kalmıştır. Ne de Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü kalmıştır.

Tüm meslek liselerinde de uygulanacaktı. Bu alanda görevlendirilen öğretmenler okullarda idareciler gibi çalışıyor. Ücret alıyorlardı.

          Aşağıda belirtilen yeni yönetmelikle Olgunlaşma Enstitülerinin çalışma esasları belirtilmiştir. Öğretmenler okullarda  dört bölümden birinde  görevlendirilecektir.

Öğretmenin maaş karşılığı

                      alacağı ücret

                        ders saati ve iş saati bir BİLMECE  

Bunu çözen beri gelsin ... Hemen söylesin...

Eğitim öğretim bölümü

MADDE 29 – (1) Eğitim öğretim bölümü, geleneksel Türk giyim ve diğer sanatları gelecek kuşaklara aktarmayı amaçlayan, mesleki ve teknik ortaöğretim denklik programı, beceri kursları ve iş birliği kapsamında yapılan kurslarla kursiyerlere eğitim verilen bölümdür.

(2) Eğitim öğretim bölümünün görevleri şunlardır:

a) Eğitim öğretim etkinliklerini uygulanan program türlerine ve içeriklerine uygun olarak yürütmek.

b) Teorik ve pratik eğitimleri birbirini tamamlayacak şekilde planlamak ve yürütmek.

c) Mesleki ve teknik ortaöğretim denklik programlarını düzenlemek.

ç) Talep edilen alanlarda beceri kurslarının açılmasını ve eğitimlerinin verilmesini sağlamak.

d) Farklı kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak eğitimler vermek.

Araştırma bölümü

MADDE 30 – (1) Araştırma bölümü, kurumda kadrosu bulunan ve her meslek alanını temsil eden birer meslek dersi öğretmeni, sanat tarihi öğretmeni, edebiyat öğretmeni ve tarih öğretmeninden oluşur. Gerektiğinde halk bilimi, müzecilik, arşivcilik ve ihtiyaca göre farklı branşlarda uzmanlar da görevlendirilebilir. Bu görevlendirmeler yapılırken eğitim öğretim yapılan alan/dallar, bölgesel özellikler, hizmet verilen okullar, sektörle gelişim ve uygulanan projeler dikkate alınır.

(2) Araştırma bölümünün görevleri şunlardır:

a) Kurumun amaçları doğrultusunda, alan uzmanlarıyla birlikte belirlenen konularda araştırmalar yapmak ve sonuçlarını ilgililere sunmak.

b) Araştırma yapılan konularda kişi, kurum ve kuruluşlara danışmanlık hizmeti sunmak, konferans ve seminerler düzenlemek, yayınlar hazırlamak.

c) Bilim ve teknolojideki yenilikler ile geçerli üretim alanlarını yakından izleyerek gerekli bilgi ve dokümanları toplamak, bu bilgileri tasarım bölümüne ve ilgililere aktarmak.

ç) İlgili kurum/kuruluşlar ve tasarım bölümü ile iş birliği içinde çalışmak.

Tasarım ve üretim bölümü

MADDE 31 – (1) Geleneksel kültürümüzü, geleneksel sanatlarımızı ve unutulmaya yüz tutmuş sanatları yaşatmak, gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla eğitim öğretim, üretim ve tasarım yapılan alan/bölümlerde; bölgesel özellikler, sektörle gelişim ve uygulanan projeler doğrultusunda kurum müdürlüğünce gerekli alan/bölümlerde tasarım ve üretim bölümü oluşturulur.

(2) Tasarım ve üretim bölümünde, yeterli alan öğretmeni, resim, grafik, bilişim teknolojileri öğretmenleri ile ihtiyaca göre farklı branşlarda öğretmenler görevlendirilir.

(3) Tasarım ve üretim bölümünün görevleri şunlardır:

a) Belirlenen tema doğrultusunda araştırma bölümünde elde edilen verilerle alan/bölümlerine uygun tasarım ve prototip geliştirmek, seri üretimin yapılmasına karar verilen üretimleri gerçekleştirmek ve gelen özel siparişleri tasarlayarak üretmek.

b) Araştırma bölümü ile iş birliği içinde çalışarak araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, alanlarının gerektirdiği tasarımları, prototipleri hazırlamak ve seri üretim planlarını yaparak uygulamak.

c) Üniversiteler, meslek yüksekokulları, çeşitli kurum ve kuruluşlar ile özel kişilerden gelen kültürel ve sanatsal ürünlerle ilgili siparişleri planlamak ve üretmek.

ç) Araştırma, tanıtım ve pazarlama bölümleri ile koordineli olarak çalışmak.

d) Alanlarındaki gelişmeleri sürekli izleyerek eğitim öğretime yansıtmak ve iş birliği yaptığı diğer mesleki ve teknik eğitim okullarıyla paylaşmak.

e) Alanla ilgili program geliştirme çalışmalarına aktif olarak katılmak.

f) Arşiv ve müzenin geliştirilmesi amacıyla geleneksel sanatlar ile Türk giysilerinin örneklerini hazırlayarak bunların yeni nesillere aktarılmasını sağlamak.

g) Alanında yaptığı çalışmaları düzenleyerek katalog ve arşiv oluşturmak.

ğ) Döner sermaye kapsamında alınan siparişlerin ve satışa sunulacak ürünlerin üretim çalışmasını yapmak.

Tanıtım ve pazarlama bölümü

MADDE 32 – (1) Tanıtım ve pazarlama bölümünde, kurumda kadrosu bulunan ve her meslek alanını temsil eden bir meslek dersi öğretmeni, grafik ve fotoğraf/grafik öğretmeni, bilişim teknolojileri öğretmeni, yabancı dil öğretmeni ile yeterince kadrolu usta öğretici ve teknisyen görevlendirilir.

(2) Tanıtım ve pazarlama bölümünde görevlendirileceklerde; tanıtım, pazarlama, işletme ve halkla ilişkiler alanında yetişmiş, alanında lisansüstü eğitim almış ve yabancı dil bilenler tercih edilir.

(3) Tanıtım ve pazarlama bölümünün görevleri şunlardır:

a) Araştırma ve tasarım bölümünde yapılan çalışma ve tasarımları ilgililere duyurmak.

b) Kurumun etkinliklerinin yurt içinde ve yurt dışında tanıtımı için ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak, basın yayın organları ile yazılı ve sözlü iletişimi izin alarak sağlamak.

c) İlgililerle koordineyi sağlayarak yurt içinde veya yurt dışında sergi ve sunum düzenlemek.

Ç) Kurumun etkinlikleriyle ilgili olarak videobant, slayt, film ve benzerlerini hazırlamak, katalog, model, gazete, dergi ve bülten çıkarıp izin alarak bunları yayımlamak.

d) Ürün pazarlaması için piyasa araştırması yapmak ve ürünlerin pazarlanmasını sağlamak.

e) İlgili tasarım bölümü ile koordinasyonu sağlayarak kurumda üretilen veri, tasarım, desen, doküman ve benzeri ürünler ile eğitim ve hizmetlerin tanıtım, reklam ve satışını yapmak.

f) Kurum ve kuruluşlarla iletişim kurmak, siparişleri, istek ve özelliklerine göre tasarım bölümüne iletmek.

g) Tam gün tam yıl eğitim uygulaması çalışma esaslarına göre olabilecek sunum, sergi, fuar ve benzeri tanıtım faaliyetlerine katılımı onay alarak gerçekleştirmek.

ğ) Araştırma bölümünün yaptığı etkinlikler doğrultusunda elde edilen veri, tasarım, ürün, desen, doküman ve eğitim hizmetini çevreye, sektöre, yurt içinde ve yurt dışında tanıtarak sergilemek ve pazarlamak.

h) Ulusal ve uluslar arası fuar, sunum, sergi, panel, sempozyum ve benzeri tanıtım faaliyetlerini takip etmek, basın yayın kurumları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişimi izin alarak sağlamak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar