MESLEKİ EĞİTİM

Bakanlığımız sayfasından Mesleki Eğitim

2023 Vizyonu

Neden Meslekî Eğitim

Meslekî ve teknik eğitim sosyal ve ekonomik sektörler ile iş birliği içinde ulusal ve uluslararası meslekî yeterliliğe, meslek ahlâkına ve meslekî değerlere sahip, yenilikçi, gi­rişimci, üretken, ekonomiye değer katan ehil iş gücü ye­tiştirmeyi amaçlamaktadır. Meslekî ve teknik eğitim ile bireylerin ilgi, yetenek ve mizaçları doğrultusunda uygun öğrenme fırsatlarının sunulduğu, iş ve meslek ahlakını merkeze alan yenilikçi, istihdama hazırlayan, iktisadi ve sosyal sektörlerin ihtiyaçlarına göre geliştirilen ve paydaş­larla iş birliği içinde sürekli yenilenen bir meslekî ve teknik eğitim sistemi oluşturulması amaçlanmaktadır.

Eğitim, ulusal ekonomide gelirin artması yoluyla ekonomik büyümeyi, gelir dağılımının daha adaletli olmasını ve toplu­mun iktisadi gelişiminin hızlanmasını sağlamaktadır. Mes­lekî ve teknik eğitim, bireysel ve toplumsal açıdan ekono­miye doğrudan etki etmesi nedeniyle sosyal ve ekonomik yönden ülkenin gelişimini sağlayacak potansiyele sahiptir. Amoor (2011), meslekî ve teknik eğitimin temel amacının ülkenin ve bireyin istihdam açısından beklentilerini uyum­lu hale getirmek olduğunu belirtmiştir. Meslekî ve teknik eğitim öğrencileri iyi vatandaş olarak yetiştirmenin yanı sıra esnek bir yapı içinde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda ortak bir genel kültür verilerek bir üst öğrenime ve iş haya­tına hazırlamayı hedeflemektedir.

Ülkelerin iktisadi ve sosyal kalkınmasında önemli rol oynayan meslekî ve teknik eğitimde, bireylere ilgi, yetenek ve mizaç­ları doğrultusunda mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri, tutum, tavır ve meslek ahlakını kazandırmak son derece stratejiktir. Meslekî ve teknik eğitimde sektörün iş gücü ihtiyacına cevap verebilecek niteliğe sahip, gelişen teknolojiye uyum sağla­yabilen, paydaşların planlama ve karar alma süreçlerine et­kin katıldığı bir yapının kurulması amaçlanmaktadır.

2023 hedefleri ile uyumlu bir sistem oluşturulması için mes­lekî ve teknik eğitime yönelik var olan toplumsal algıyı değiş­tirmeyi hedefleyen, öğrencilerin meslekî ilgi ve yeteneklerini tespit eden ve çocuklar ile ailelerini bu doğrultuda yönlen­diren, akademik ders yoğunluğunun azaltıldığı, meslekî ders içeriklerinin güncellendiği, öğretmenlerin iş başında eğitim olanaklarının artırıldığı, ulusal ve uluslararası sektör ve kamu finansal kaynaklarının kullanımı yoluyla okulların alt yapı ve donanımının hızla değişen ve gelişen teknolojiyle uyumlu hale getirildiği, mezunlarına istihdamda öncelik sağlayan ve farklı ücret politikalarının uygulandığı, sektörün meslekî ve teknik eğitim süreçlerinde daha fazla yer aldığı, sektör lider­leri ile iş birliği imkânlarının artırıldığı, ulusal ve uluslararası düzeyde sektörle iş birliği protokolleri ve iyi uygulama mode­li olabilecek projelerin hayata geçirildiği, mezunlarının kendi alanlarında yükseköğretime geçişlerini sağlayacak bütünle­şik bir yapının kurulması planlanmaktadır.

 

Eğitim şart….

Mesleki Eğitim de şart…kimi zamanlarda…olağan üstü durumlardan geçeriz.

Bazı şeylere çok ihtiyaç duyarız. Aynı şeylere koca dünya da ihtiyaç duyar.

Kim için, neden, nasıl, niye…vatan için, millet için, yeniden yeni bir düşünce ile tüm yurda yayılan bir şekilde

Mesleki Eğitim şart

Okulda, hastanede, karargâhta, şehirde, köyde, kasabada eğitim şart… mesleki eğitim de şart…insanımız eğitime o kadar ihtiyaç duyar ki öğretmenlere sormalı aslında….

İnsanımız eğitimi sever öğretmeni sever. Çok gördüm ve çok izlenimlerim oldu. Ülkemizin değişik ve farklı köşelerinde o zor şartlarda çalışan öğretmenler meslektaşlarımız o zor tabiat şartlarında çalışan zorluklara göğüs geren, bu memleketin çocukları……öğretmenler….

Niye bu kadar çok sever bu millet öğretmeni…baş tacı eder…hem eğitmendir…arkadaşıdır.   Anadır. Babadır…kardeştir… sırdaştır öğretmen….

Öğretmensiz mesleki eğitim olmaz …zaten….

Mesleki Eğitim hangi alanlarda nerelerde olmalıdır.

Mesleki eğitim fakültesi mezunu bir öğretmen olarak bu konudaki değerlendirmeler bu eğitim dairesinde olacaktır.  Diğer mesleki eğitim alanlarına girmeden

Kadın eğitimi ile beraber daha önceleri kız teknik öğretimi eğitim programlarının kapsadığı şekilde olmalıdır. Bizim buradaki görüş ve temennilerimiz bu çerçevede değerlendirilmelidir.

-çocuk eğitimi: örneğin çocuk esirgeme kurumlarında, ülkemizde eğitilmiş insana duyulan ihtiyaçlar bazı zamanlar da ülke gündeminde yer almaktadır. Bu kurumlarda mesleki eğitim almış, çocuk gelişimi eğitimi almış eğitimli insanlara yatılı bölge okullarında, bakıma muhtaç çocuk esirgeme kurumlarında özel eğitim kurumlarında devletimiz tarafından tespit edilmiş ve özel kurumlarca ücretleri ödenmek üzere bir düzenleme getirilmelidir.

-sağlıklı beslenme: Yemeğin olduğu yani topluca yemek yenilen her yerde hijyen ve gereken önem verilmelidir. Ülkemizde bu zamana kadar o kadar çok duyup unuttuğum yemekle ilgili toplu zehirlenmeler ve hijyen kurallarına uyulmayan hadiseleri unuttuk. Nerelerde mi okullarda…hastanelerde…kışlalarda…iş yerlerinde…ve daha birçok yerde kimi durum temizlikle ilgili sorunlar ya da sağlıklı beslenmemekten, dolayı toplum sağlığını tehdit eden durumlardır. Bu durumlarda kurtulmanın sağlıklı beslenmenin yerine getirilmesi için, denetim ve eğitimli insanlara ihtiyaç var. Yani mesleki eğitimi almış insanlara ihtiyacımız var.

-giyim: dünyada Aralık 2019 cin de başlayan ve birkaç ay sonra da tüm dünya yık etkisi altına alan bulaşıcı pandemi corana 19 virüsü yaşayan tüm insanlığı etkisi altına almıştır. Bu virüsle tedavi sürecinde başta sağlık çalışanlarının ve bu mücadelede kendisini korumak isteyen insanların ihtiyaç duydukları tıbbi malzemelerin ne kadar çok önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Dünyada insanların en öncelikle maske – tıbbi önlük – solunum cihazı – ihtiyaçları o kadar çok hissedildi ki gelişmiş, ülkelerin bile çaresiz kaldıkları görüldü.

Avrupa da ki salgının etkisi ülkeleri öylesine değişik ve alışılmadık davranışlara itti ki Almanya diğer Avrupa ülkelerinin ihtiyaç duyduğu tıbbi yardım yapmaktan kaçındı. Kendi başına hareket etti.

Avrupa da Fransa da özellikle İtalya ve İspanya da maske ve tıbbi ihtiyaçlar o kadar bir düzeye geldi ki, sağlık çalışanları kendilerini koruma adına, çöp poşetlerinden kendilerine bir kıyafet yapmak zorunda kaldılar.

 

Ülkemiz bu alanda birçok dünya ülkesine başta Amerika olmak üzere yaklaşık atmış ülkeye tıbbi yardımda bulunmuştur.

-el sanatları

 Eğitim den uzak kalmış ya da yeterince iyi eğitim almamış kızlarımız, kadınlarımız ve genç annelerimize ulaşmalıyız. Yaygın eğitim yolu ile ya da okullarımızın anaokulları ile annelerin de eğitim alıp el sanatları yapabileceği koşulları hazırlamalıyız. Çocuklar hayatlarının en değerli eğitim yıllarını annelerinin yanında geçiriyorlar. Eğitimli anneler çocuklarına çok verimli katkıları olabilir. Okul eğitimine çocuklarını hazırlayabilirler

 

 

…………………………………….

Devam edecek

 

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar